Hvis roadpricing overhovedet skal gøre en forskel, må det forventes at blive meget dyrt for københavnerne, skriver Jakob Næsager (K).
Kørselsafgifter vil reducere trængslen og støj i København. Men Christiansborg nøler. Derfor opfordrer vi regeringen til at sætte speederen i bund og indføre et intelligent kørselsafgift-system, skriver Sophie Hæstorp Andersen, Sisse Marie Welling og Mia Nyegaard.
Et forslag om udvikling af rammerne for Københavns Lufthavn er blevet sendt i høring. I den forbindelse må man fra politisk side stille krav om, at en potentiel stigning i antal flyvninger kun sker i takt med en reduktion i støj og luftforurening, skriver Helene Bach på vegne af borgergruppen "CPH uden udvidelse".
Pladsen til byliv bliver mindre i hovedstaden, hvor trængslen stiger hvert år. Derfor skal vi omstille byen smartere og grønnere. En del af løsningen har vi allerede, nemlig delebilen, skriver Klaus Bondam (R).
Toggle ads