Om
Sophie Hæstorp Andersen

Overborgmester til udenlandske studerende: Lad være med at købe hash i Pusher Street

Overborgmester Sophie Hæstorp Andersen opfordrer direkte besøgende turister og udenlandske studerende til at undgå at købe hash eller andre stoffer på Pusher Street.

Studerende, som er flyttet til København for at starte på en uddannelse, skal holde sig væk fra Pusher Street, siger Sophie Hæstorp Andersen.Foto: Ólafur Steinar Rye Gestsson/Ritzau Scanpix
Johan Auken Alstrup

"Det kan virke uskyldigt at købe hash til en festlig fredag aften i byen, men tænk over, at dine penge ender i lommerne på kriminelle bander, der udsætter uskyldige mennesker for livsfare,” siger overborgmester på Københavns Rådhus Sophie Hæstorp Andersen (S) i en pressemeddelelse.

Opfordringen er dog ikke primært henvendt til københavnerne men byens 500.000 besøgende i form af turister eller udenlandske studerende.

"Jeg håber inderligt, at enhver potentiel køber vil tænke sig godt om. København skal have plads til et Christiania, der er skævt og alternativt, men den hårde, organiserede kriminalitet skal skrives ud af historien om Christianias fremtid," fortsætter Hæstorp Andersen.

Altinget logoHovedstaden
Vil du læse artiklen?
Med adgang til Altinget hovedstaden kommer du i dybden med Danmarks største politiske redaktion.
Læs mere om priser og abonnementsbetingelser her
0:000:00