Om
Henriette Kjær

Henriette Kjær avancerer til cheflobbyist

Tidligere minister Henriette Kjær (K) udnævnes til Head of Public Affairs hos Ehrenberg Kommunikation.

Minna Møbjerg Stevnhoved

I 2012 fik hun job som seniorkonsulent hos kommunikationsbureauet Ehrenberg, og per 1. oktober er Henriette Kjær virksomhedens chef for den danske Public Affairs-afdeling.

Kommunikationsbureauet, der arbejder med både PR, kommunikaton og public affairs, har de seneste år udvidet kundeporteføljen af virksomheder, der søger hjælp til politisk interessevaretagelse.

Desuden har hun været særligt engageret i at styrke virksomhedens tilstedeværelse på Folkemødet, og hendes samlede resultater har nu resulteret i forfremmelsen.

Henriette Kjær sad i Folketinget for Det Konservative Folkeparti fra 1994-2011 og har været minister for både social-, ligestilling-, familie- og forbrugeranliggender.

Hun trak sig dog fra alle ansvarsposter i januar 2011, efter historier om hende og mandens privatøkonomi eskalerede i pressen, og i 2012 gav samleveren Erik Skov Pedersen 3 års fængsel for bedrageri og dokumentfalsk.

Henriette Kjær

Direktør for mobilitet, Geelmuyden Kiese, fhv. minister (K) & MF
student (Viby Amts Gymnasium 1985)